söndag 30 mars 2008

Efter fotograferingen

Så efter du har varit ute och fotograferat så ska du redigera dina bilder och till det så ska man använda Photoshop! "accept no substitutes"
Det är ett underbart verktyg som man verkligen inte kan vara utan. Möjligheterna är enorma med detta programet, det enda hindret (förutom kunskap av programet) är din fantasi.
Men till photoshop finns det ett till lika viktigt samt underbart verktyg som man MÅSTE ha när man redigerar. och det är en kaffekokare!!!
Nu under en tid så har mitt kaffe smakat konstigt utan att jag visste varför. Jag har ju inte bytt kaffe märke (Zoegas Skånerost).
Detta problemet hade jag ett bra tag, kunde inte rikitgt koncentrera mig när jag arbetade på grund av det. Tills idag! hade några vänner över och vi kollade på en film och drack kaffe, så kom den magiska frågan "när kalkade du ur kaffekokaren sist?" till vilket mitt svar blev " Kalkade?" sen följde en djup suck från min vän och en grundläggande förklaring av avkalknings processen!
"EUREKA! he exclaimed with great exasperation!"
Mitt arbete flödar som aldrig förr!
Så håll det i minnet mina vänner. Nr 1 Photoshop! och Nr 2 Kaffekokare!
Håll den ren och avkalka den med jämna mellanrum för att bibehålla den magnifika kaffe aromen!
Fotografera mera!

Inga kommentarer: